CZY BAJKI SĄ TYLKO DLA DZIECI?

Przeczytałam ostatnio komentarz, który dumnie nawoływał dorosłych do czytania samych wartościowych książek. Według jego autora powinniśmy w wolnych chwilach kartkować same perełki literatury, wybierać między Sienkiewiczem, Balzac’kiem czy Bułhakowem. Wszystkie inne lekkie powieści, bajki czy opowiadania to zwykła strata czasu, która tylko obniża wartość naszego umysłu… Było tam zapisane więcej „ciekawostek”, jednak i tak ja się z nie w ogóle nie zgadzam.

Ever After High 3 Ever After High 2

Jak można powiedzieć, że bajki nie wnoszą nic do naszego życia? Przecież one ukazują nam inny świat, obraz z perspektywy dziecka. Wskazują na ciekawe fantazyjne i kreatywne rozwiązania, często wręcz zmuszają do refleksji. Niejedna ze znanych mi baśniowych opowieści niesie ze sobą przekaz, który nam „dorosłym” już na pewnym etapie zanikł w gąszczu spraw do załatwienia.

Dla mnie każda książka to wyzwanie, to przemyślenia i moment na odpoczynek i rozrywkę. Często specjalnie między książkami fachowymi, pozycjami, które wzbogacają moją wiedzę specjalnie wrzucam w listę czytelniczą książki lekkie. Takie, które nie niosą ze sobą tony ważnych notatek, ale pozostawiają uśmiech na twarzy i taką swoistą lekkość ducha.

Ever After High 6

Ever After High – Krzywe zwierciadło

W ten sposób właśnie przeczytałam Ever After High – Krzywe zwierciadło, już drugą część z cyklu „dla nastolatek”. Po raz kolejny, muszę powiedzieć, że książka strasznie mi się spodobała. Poznajemy w niej dalsze losy postaci z naszych ukochanych bajek z dzieciństwa. Fajnie po latach przeczytać, że ukochana Królewna Śnieżka, tak samo jak ja, ma już własną córkę… To trochę tak jakby ona dorosła razem ze mną.

Ever After High 4

Sama książka jest niepowtarzalna, utrzymana w lekkim stylu. Tekst jest zrozumiały nawet dla najmłodszych. Miła dla oka oprawa graficzna poszczególnych stron, zabawny tekst i śmieszne tytuły rozdziałów – to, to co zwróciło szczególnie moja uwagę. Samą książkę czyta się bardzo szybko, a wraz z przeczytaniem kolejnych stron zwiększa się ciekawość tego co będzie dalej. Wielobarność postaci, pozwala na znalezienie swojej ulubionej. Zresztą czytelnicy mogą podziwiać swoich bohaterów również w emitowanym w telewizji serialu o tym samym tytule. Mogą bawić się z nimi w domu, gdyż w sprzedaży są laleczki marki Mattel, które zachwycą niejedną dziewczynkę (i jej mamę ;))

Ever After High 5

Jest to ciekawie wykreowana opowieść, na wielu płaszczyznach. Jej główną zaletą jest jednak fakt, że dzięki nim w dzieciach wzrasta chęć czytelnictwa. I to jest właśnie ważne.

KONKURS_eah

Mini konkurs

Jeśli macie ochotę wziąść udział w premierze finałowego odcinka Ever After High w Warszawie – 6 grudnia, na facebooku odbywa się konkurs, gdzie mam do rozdania aż 5 podwójnych zaproszeń! Konkurs trwa do 30.11!

2 Ever After High. Krzywe zwierciadlo-okl-500

 

tytuł: Ever After High. Krzywe zwierciadło.
autor: Shannon Hale
oprawa: broszurowa ze skrzydełkami
liczba stron: 336
cena z okładki: 34,90zł

Wydawnictwo Bukowy Las

BUKOWY LAS WYDAWNICTWO LOGO

Wpis powstał we współpracy z Wydawnictwem Bukowy Las

  • Patrycja Czerwińska

    O kurczę, fajna opcja 😀

  • Peptismum

    No i co robisz? Znowu wskazujesz dobrą stronę tego, że masz córkę, a mnie znowu wkurza, że z przyjemnością to ja raczej do jego książek za parę lat nie będę zaglądać. Póki co sama wybieram i czytamy w miarę z przyjemnością 😉

  • Martyna K.

    Bardzo lubię bajki, choć dzieckiem już nie jestem i nie mam malucha w domu.Doskonal można się przy nich zrelaksować. Odnośnie ESP drugi tom jest jeszcze lepszy niż pierwszy.

  • Paulina Kwiatkowska

    Mi się pierwszy tom średnio podobał, więc po drugi nie sięgnę. Książki młodzieżowe też raczej rzadko czytam,aczkolwiek nie przeszkadza mi gdy robią to inni.

  • Książka wciągnęła i mnie i Gabi :-))
    Lepsza niż pierwszy tom :-))